Silta Helpdesk implementeert Freshservice als toekomstgerichte ITSM tool

IT Service Management (ITSM) tools helpen organisaties bij het beheren van het gebruik van IT-diensten, zowel de infrastructuur die deze IT-diensten ondersteunt als de diensten die meerwaarde creëren voor deze organisaties.  Deze worden het meest gebruikt in IT Servicedesks en IT Service Delivery diensten ter ondersteuning van taken en workflows voor processen waaronder incident-, request-, problem-, change- en configuratiemanagement. 

 

 

 

 

Een groeipoot bij Silta zijn de Managed Services waarbij onze klanten beroep doen op onze expertise om hun IT infrastructuur te beheren. Wij treden bijgevolg op als een IT Service Delivery onderneming waarbij een ITSM tool centraal staat in onze 24/7 Silta Helpdesk dienstverlening.  

 

 

Na een selectieprocedure en een korte implementatietijd zijn we op heden fier om aan te kondigen dat we Freshservice hebben geïmplementeerd bij Silta. Wij kozen voor een veilige SaaS (Software As A Service) cloud applicatie die modern oogt waarbij de werknemers- en klantenervaring centraal staat. Deze toekomstgerichte oplossing zorgt ervoor dat de Service Delivery processen gealigneerd zijn met de klantenverwachtingen.  

 

 

Freshservice zorgde ervoor dat: 

 

  • de implementatie in minder dan een maand werd voltooid 
  • we op éénvoudige wijze de ITIL standaarden konden implementeren 
  • we onze hardware assets mee hebben geïntegreerd 

 

De kost is tevens héél transparant en betreft een licentie per actieve gebruiker per maand. Hoewel er geen installatie kosten zijn, werden we goed ondersteund door het Freshservice team tijdens de configuratie van de tool.  

 

Tevens leuk om weten is wat Gartner over Freshservice vermeldt in de “Magic Quadrant Report for IT Service Management Tools”: 

 

De productstrategie van Freshservice is gericht op het bieden van een moderne werknemerservaring en digitale activiteiten via nieuwe IT Operations Management-mogelijkheden. Het bedrijf is geografisch gediversifieerd en de klanten zijn over het algemeen kleine tot middelgrote organisaties. De roadmap voor ITSM-tools van Freshworks omvat onder meer service mapping, cloud discovery en contextuele samenwerkingsfuncties. Tot de recente overnames behoren Flint (orkestratie) en AnsweriQ (AI-zelfbediening). 

 

Freshservice (van Freshworks) staat ook als enige challenger in Gartners Magic Quadrant: 

 

 

Twijfelen jullie bij de implementatie van een nieuwe ITSM tool? Aarzel niet ons te contacteren, wij delen graag onze ervaring.  

 

Onze dedicated IT specialist aan het woord

Bij Silta ICT is het ons doel om u altijd zo precies en transparant mogelijk in te lichten over de laatste nieuwigheden. Met echte IT experten met hands-on kennis bent u zeker dat u altijd juist geïnformeerd bent.

Dit blogartikel werd geschreven door Ronnie Dibbaut

Ronnie is Operations Director bij Silta. Naast de dagelijkse operaties en budget verantwoordelijkheden is Ronnie ook in nauw contact met klanten en partners. In zijn vrije tijd is Ronnie bezig met zijn gezin en met duursporten zoals hardlopen en fietsen.

Gerelateerde onderwerpen

Mogelijk vindt u dit ook interessant