Silta is geboren. Ferranti bouwt meer klantgerichte organisatie uit als basis voor groeistrategie.

In 1976 werd een gloednieuw Antwerps IT-bedrijf boven de doopvont gehouden: Ferranti Computer Systems. Niemand kon toen voorspellen dat hetzelfde bedrijf meer dan 40 jaar later een toonaangevende informaticaspeler zou worden, met honderden klanten in binnen- en buitenland.  Dit indrukwekkende parcours heeft Ferranti afgelegd door steeds op strategisch niveau samen te werken met klanten.

Vandaag, in 2018, wordt aan het begrip “informatisering” echter een heel andere invulling gegeven dan vroeger. Klanten zien technologie steeds meer als een middel tot echte waardecreatie met het oog op het realiseren van de bedrijfsstrategie. Een wendbare organisatie uitbouwen. Nieuwe diensten, nieuwe businessmodellen, nieuwe processen invoeren over de bedrijfsgrenzen heen. En als het even kan, minder complex voor de eindgebruiker.

In deze uitdagende omgeving is Ferranti vastbesloten om de handschoen op te nemen: met de steun van een sterke aandeelhouder kiezen wij resoluut voor een groeistrategie. Wij hebben er alvast het juiste DNA voor. Een nauwe betrokkenheid bij de strategie en bij de processen van onze klanten is belangrijker dan ooit.

Daarom hebben wij beslist om onze organisatie uit te bouwen op een manier die nog meer dan vroeger geënt is op uw unieke en veranderende behoeften. Met drie sterke merken die elk een eigen identiteit, focus en bedrijfscultuur uitstralen, gericht op onze meest succesvolle marktsegmenten:

  • MECOMS mecoms.com – het applicatieplatform van de toekomst voor energie- en nutsbedrijven;
  • Silta silta-ict.be – uw betrouwbare ICT- en infrastructuurpartner met Silta Cloud, Silta Connect en Silta Control;
  • FrontForce frontforce.be – provider van realtime bedrijfskritische oplossingen via verschillende productlijnen: FrontForce Mobility, FrontForce Data & IoT, FrontForce Chatbot & AI, FrontForce Supervision (SCADA) en FrontForce Bespoke. De state-of-the-art oplossing voor o.a. brandweer zal voortaan FrontForce Emergency heten.

MECOMS, Silta en FrontForce vormen nu drie sterke, innovatieve entiteiten onder de vleugels van Ferranti, geruggesteund door een sterke aandeelhouder.

Ernst Nijkerk, CEO, Ferranti: “MECOMS, Silta en FrontForce opereren op de grens van business en ICT. Onze klanten kunnen voortaan rekenen op een nog meer doorgedreven focus en een versterkt innovatievermogen als antwoord op hun specifieke uitdagingen.”

Onze dedicated IT specialist aan het woord

Bij Silta ICT is het ons doel om u altijd zo precies en transparant mogelijk in te lichten over de laatste nieuwigheden. Met echte IT experten met hands-on kennis bent u zeker dat u altijd juist geïnformeerd bent.

Dit blogartikel werd geschreven door EdaSAS

Eda is projectleider bij Sales at Size. Zij volgt alle lopende projecten in voortgang en kwaliteit en schetst de UX traject uit in functie van de customer journey. In haar vrije tijd is graag bezig met hands-on hobbies zoals puzzels, handwerk, koken en games.

Gerelateerde onderwerpen

Mogelijk vindt u dit ook interessant